terug Code voor foto:
bovenrand bovenrand

Over deze site Nederlands

onderrand verboden voor auto's verboden voor auto's Naar menu
Tricker op onverharde weg, avondlicht tegen de rots
Gek op motorrijden

De Luie Motorfiets gaat over motoren, motorrijden, sleutelen, kortom, over alles dat met motorfietsen te maken heeft.

We leggen de nadruk op leren motorrijden op een manier waardoor je zo veel mogelijk veiligheid inbouwt, zonder dat dat afbreuk doet aan het plezier.

De site bevat voor zowel beginnende als ervaren motorrijdes tips en wetenswaardigheden.

 

Op deze pagina:

Waarom een site over motorrijden?

Daar is nooit een simpel antwoord op te geven, natuurlijk, maar een paar aspecten die ervoor zorgen dat motorrijden zo verslavend is, is dat je je veel bewuster wordt van je omgeving.
Een verbinding tussen A en B wordt een mooie herinnering in plaats van een gat in je geheugen.

Bovendien kun je blijven schaven en schaven aan hoe je rijdt: je kunt je hele leven blijven leren.

En motoren zijn natuurlijk ook gewoon leuk, en sommige erg mooi bovendien.

Motorrijden en alles daaromheen is het onderwerp van deze site. Op dit moment is er al een verzameling tips voor motorrijden beschikbaar, die steeds uitgebreid zal worden, en is er een begin gemaakt met informatie over motoren.

In de loop der tijd zal hier informatie verschijnen over verkeersregels en -wetten, met uitleg, en zal er uitleg over sleutelklusjes komen.

 

European Road Safety

Ons commitment

Met onze webpagina's www.lazymotorbike.eu en www.luiemotorfiets.nl proberen we op een positieve manier bij te dragen aan de verkeersveiligheid in Europa.
Het gaat ons daarbij vooral om de veiligheid van motorrijders. Daarom staan we achter het European Road Safety Charter, voor 2008 tot 2011. We hebben daarbij besloten om ons te commiteren aan de volgende acties:

1. Stilstaan bij veiligheid

Met onze websites proberen we vooral te laten zien dat aandacht voor veiligheid heel goed samen kan gaan met plezier in motorrijden. Daarom hebben we bijvoorbeeld pagina's gewijd aan verschillende categorieën motorrijders, zoals beginnende motorrijders: Je eerste motor kiezen, of heropstappers: Tips voor heropstappers, als extra-risicogroepen.

Onze sites worden bekeken door 62.269 (eu) en 75.907 (nl) per jaar (in oktober 2008), en de aantallen groeien (bij www.lazymotorbike.eu van 1.411 unieke bezoekers per maand begin 2007 tot 6548 unieke bezoekers in oktober 2008).

2. Beginnende motorrijders

We zijn bezig met het opzetten van een speciale website voor lessende motorrijders, als begeleiding bij de bijzondere verrichtingen die in Nederland sinds 1993 bij het examen horen en geleerd worden tijdens motorrijlessen.

Motorrijders die voor dat tijdstip hun rijbewijs hebben gehaald hebben niet direct toegang tot die informatie, dus zo'n website is ook voor die motorrijders interessant.

3. Motiveren

Met onze website willen we motorrijders motiveren om als het ware de houding van een leven lang leren aan te nemen, en weer actief hun rijvaardigheden te gaan trainen, ook al heben ze hun rijbewijs al lange tijd.

 

Vanwaar de naam Luie Motorfiets?

Het leuke van een motor is dat ie, in tegenstelling tot een vierwieler, niet zonder je kan: als je er niet opzit en gasgeeft, valt hij om of gaat hij op z'n standaard staan leunen.

Een motorfiets is dus lui, tenzij jij er bent om 'm vaart te geven. Mensen en motoren vormen dus een perfecte twee-eenheid ;-)

 

Hoe vind ik alles?

Menu

Op elke pagina vind je bovenaan, aan de linkerkant, een menu. Dat menu toont alle pagina's die beschikbaar zijn op de site.

Pagina's die je nog niet hebt bezocht zijn geel gekleurd; pagina's die je al hebt bezocht zijn wit.

De pagina waar je bent is in het menu aangegeven met een helderblauwe achtergrond.

Volgende pagina

Onderaan elke pagina vind je links een wegwijzertje naar de home-pagina en, indien van toepassing, naar de overzichtspagina van het gedeelte waar je je bevindt.

Onderaan rechts vind je een wegwijzertje naar de volgende pagina, indien van toepassing. Op die manier kun je door de site wandelen.

Spatiebalk

Wat veel mensen niet weten is dat je in plaats van de Page-down toets ook de spatiebalk kunt gebruiken om door een pagina te scrollen.

In Opera zorgt diezelfde spatiebalk er bovendien voor dat je op de volgende pagina terecht komt wanneer je onderaan gekomen, nogmaals de spatiebalk gebruikt.

 

Waarom advertenties?

We hebben de site lang in de lucht gehad zonder advertenties, omdat we daar niet van houden.

Het leuke van de Google Adsense advertenties is dat het gaat om advertenties die, als het goed gaat, betrekking hebben op de inhoud van de pagina, en in veel gevallen dus links bevatten die precies kunnen zijn waar je naar op zoek bent als je deze pagina's komt.

We houden er geen geld aan over, en dat is het idee ook niet, maar op deze manier kunnen we de site in de lucht houden zonder dat het ons iets kost.

 

Privacy en advertenties

De advertenties die Google Adsense weergeeft zijn in principe niet alleen gebaseerd op de inhoud van de site en de betreffende pagina, en ook op basis van de sites die je bezoekt.

Als je daar meer over wilt weten kun je alle details lezen op de pagina over privacy en advertenties van Google.

Daar heb je bovendien de mogelijkheid om in te stellen dat Google dat soort gegevens niet meer over je bijhoudt, niet via deze site en niet via andere sites. Dat doe je via https://www.google.com/settings/ads/onweb/.

 

Wie zijn wij?

Sylvia Stuurman:
Wie ik ben kun je het beste bekijken op mijn eigen site. Ik rij motor sinds 1992, ben begonnen op een Suzuki VX800, ben na een jaar overgestapt op een BMW R1100GS, en ben daar trouw aan gebleven, met daarnaast een Bimota Mantra en een XT500. Een R1200GS heeft de plaats ingenomen van de R1100GS. Na een zwaar ongeluk ben ik weer opgestapt op een Yamaha Tricker. De nieuwste motoren in de stal zijn een Derbi Mulhacen en een Yamaha Tenere.

Ernst Anepool:
Ik rij motor vanaf 1979. Ik ben begonnen op een Yamaha SR500, ben al snel overgestapt op een XT500, en ben daar heel erg lang op blijven rijden, tot ik Sylvia tegenkwam, en behalve voor haar ook voor haar motor bezweek: ik rij een hele eigen variant van de R1100GS.
Ik ben motorrij-instructeur.

We hebben geen auto en houden niet van het openbaar vervoer, wat als consequentie heeft dat we veel kilometers rijden.
Behalve voor het dagelijkse verkeer rijden we ook veel kilometers tijdens motorvakanties: betere vakanties bestaan niet, volgens ons.

We hopen dat deze site helpt, zowel voor aankomende motorrijders als voor motorrijders die al heel lang rijden, om de passie verder aan te wakkeren, en om je bewust te maken van wat je als motorrijder allemaal aan je eigen veiligheid kunt doen, terwijl dat niet ten koste gaat van het plezier, integendeel.

 

Contact

Contact opnemen kan per e-mail, met info@luiemotorfiets.nl.

We zijn altijd benieuwd naar tips, commentaar of aanvullingen.

 

Commentaar, FAQ, op een aparte pagina

 

Zoeken op deze site