notebook and someone typing

Nieuwste commentaar

Vrijwel alle werkplaatshandboeken en gebruikershandleidingen van Moto Guzzi zijn via internet (Gratis) te downloaden. Ook explosie tekeningen zijn daar te vinden. Goede bronnen hiervoor zijn zoek acties in bijvoorbeeld google met "gregory bender", "stein dinse" en/of "TLM". Je zult snel de documenten (en electrische schema's vinden.

By Thijs Claessens

Naar de pagina met het commentaar


Ik heb zelf deze motorfiets nieuw gekocht in 2008 en hij is nog steeds in mijn bezit. Er staat nu 122.000 km op de teller en problemen heb ik nooit gehad. Het blok is ook nog helemaal origineel en is nog nooit open geweest. Ik ga er mee op reis en rij ermee off the road (TET) en ik heb er nog steeds veel plezier mee.

By Jan Radstake

Naar de pagina met het commentaar


Hi, interessante en logische methode want idd lucht wil omhoog. Dus als ik t goed begrijp zuig je een spuit van 100 ml helemaal vol met verse remolie, sluit dit met slangetje aan op de nippel van de remklauw en spuit het hele zaakje naar boven. Alle ellende - oude remolie men lucht - wordt er simpelweg boven bij het reservoir eruit ''gespoten. Wat ik echter niet begrijp: wat doe je nu als die 100 ml niet genoeg is? Dus spuit leeg maar er waren bv nog steeds luchtbellen te zien. Tijd voor een tweede lading van 100 ml. Maar... hoe doe je dat zonder lucht te krijgen tussen beide ladingen in? Alvast dank voor het antwoord, groet Frank

By Frank

Naar de pagina met het commentaar


Zoek werkplaatshandboek van de G450x. Wellicht een buitenbeentje, maar wel degelijk een BMW....

By Tonny

Naar de pagina met het commentaar


Hallo, eind vorig jaar heb ik een jeugddroom waar gemaakt en mezelf een Yamaha Virago 535 aangeschaft. Het beestje is 25 jaar oud perfect onderhouden . Weinig km op de teller ( kwam alleen buiten bij goed weer), kortom , ik ben geweldig blij met de motor ….. Nu had ik graag te weten gekomen hoeveel inhoud de benzine tank heeft ( het is de originele) en wat het gemiddelde verbruik is.Kan iemand me daar op antwoordden ?

By Leen Reynaert

Naar de pagina met het commentaar


Hallo ook Ik vindt de bochten met halve draai en achtje maken erg moeilijk mijn instructeur zegt ook kijken kijken en zo de bocht nemen maar het wil me niet lukken verder gaat alles goed slalom en noodstop uitwijk etc. De langzame gaat ook redelijk. Hier lees Ik ook precies wat je moet doen om een goede bocht te kunnen nemen oefen wel eens met de fiets duwen met stuur etc. Ik ga dit uitproberen in praktijk. Het moet toch lukken of ben Ik de enige Ik ben ook niet piep jong meer maar dat mag geen verschil maken toch. Ik vindt het ook zo super ben 55 jaar

By Alita

Naar de pagina met het commentaar


Ik ga dus niet meer aan rijden op een motorfiets beginnen nu ik dit weet want het is allemaal te complex naar mijn zin en gevaarlijk.Dank u wel voor de berichtgeving.

By Otto

Naar de pagina met het commentaar


Maar hoe is het eigenlijk mogenlijk? Blijf dan thuis.

By Jan De Belg

Naar de pagina met het commentaar


Remmen met het voorwiel is veel effectiever dan remmen met het achterwiel. Probeer het maar eens, desnoods op de fiets: remmen met alleen de voorkant, of remmen met alleen de achterkant. Voor de fysica: zie https://en.wikipedia.org/wiki/Bicycle_and_motorcycle_dynamics#Braking

By luiemotorfiets

Naar de pagina met het commentaar


Vanuit natuurkundig oogpunt kan ik de verklaring over de remcapaciteiten niet geheel plaatsen. Als er minder gewichtsverplaatsing is bij motoren met grotere naloop, werken de remmen op het voorwiel zoals geschreven minder effectief, vanwege minder neerwaartse druk. Dit betekent echter wel, dat er meer neerwaartse druk op het acherwiel staat, waardoor de achterrem effectiever werkt. De som van de neerwaartse belasting op voor- en achterwiel blijft constant; deze komt overeen met de zwaartekracht. Als je beide remmen effectief bedient, zou de mate van gewichtsverplaatsing dus niet uitmaken voor de theoretische remcapaciteit. Je zou zelfs kunnen zeggen dat minder gewichtsverplaatsing beter is, omdat de frictiecoefficient tussen band en wegdek afneemt bij hogere belasting (dit geldt voor autobanden, weet niet of dit op dezelfde manier voor motoren geldt).

By Anne

Naar de pagina met het commentaar