Welkom, onbekende!

Inloggen  Inloggen

Site reacties: Motorkleding

Gebruiker

Reactie

13 Dec 2008

gewijzigd

Een ingebouwd in- en uitschuifbaar zonwerend binnenvizier (bijv. in de Schuberth helmen) vind ik een fantastische uitvinding, eenvoudig en snel te bedienen en vooral ideaal bij wisselend zonnige en schaduw stukken (bos in, bos uit,bergwanden, tunnels).

Fantastische site trouwens, waar ik zelfs na 40 jaar motorervaring zelfs nog wat van kan opsteken.

Henk Kuijt

Gebruiker

Reactie

13 Dec 2008

gewijzigd

Hallo makers van deze site. Ik vind hem geweldig.

Na 28 jaar heb ik weer een motor gekocht en heb veel aan de tips op jullie site.

Ik mis op de kleding en assesoires deel het onderhoud van spullen. Misschien een tip om die per catagorie toe te voegen? Ik heb hier erg veel vragen over.

Trees Souts

Gebruiker

Reactie

13 Dec 2008

gewijzigd

De door jullie genoemde Goretex is bij sommige merken in de isolatielaag verwerkt;het nadeel is dat deze zomers er vaak uit gehaald wordt en het pak dus niet meer waterdicht is. Aandachtspunt bij een eventuele koop dus.

En al die waterdichte lagen slibben na een aantal jaren dicht met vuil en de waterdichtheid gaat dan verloren. Wassen met een speciaal wasmiddel(anwb heeft die voor een redelijke prijs) kan helpen, echter sommige pakken bestaan gedeeltelijk uit leer en ik weet niet of dat ook zo mee gewassen kan worden.

Reinoud Kuipers

Gebruiker

Reactie

27 Jan 2009

Erg nuttige tips weer, net als op de rest van jullie site.

Wat betreft de elektrische verwarming ben ik het niet helemaal eens met jullie verhaal: met een dikke trui en goede jas, blijft je lijf vaak wel warm. Je handen koelen toch af, omdat je die nou eenmaal niet goed genoeg kunt isoleren tegen de rijwind ivm de vereiste motoriek. Handvatverwarming biedt daartegen een behoorlijk goede remedie, terwijl het geen extra gedoe geeft met draden etc.


Je hebt hebt het bovendien altijd bij je, ook tijdens die onverwachte bui of die terugrit die ineens 's avonds in plaats van 's middags wordt.

Ik heb het zelf sinds kort en merk, dat de warmte vanuit je handen doortrekt (ze zijn warm en blijven dus goed doorbloed) en zo dus ook juist helpt de rest warm te houden.

Ik vraag me af of ik met alleen een verwarmd vest ook zulke behaaglijk warme handen zou kunnen bereiken...

Jasper
 

Gebruiker

luiemotorfiets

27 Jan 2009

De moderators: We houden de boel een beetje in de gaten en geven antwoord.

 In situaties waarin het voldoende is, is handvatverwarming inderdaad ideaal, omdat je het altijd bij je hebt, en er geen "gedoe" is met draadjes en zo. Het feit dat je ergens warmte toevoegt aan je systeem is op zich natuurlijk al voldoende in veel situaties.

Maar als het echt koud is, en je moet langere afstanden rijden, is het niet voldoende. Met handvatverwarming zul je dan gaan merken dat de bovenkant van je handen steenkoud worden, en omdat je lichaam de bloedvaatjes in je handen gaat afsluiten komt er minder warmte binnen via de handvaten.

In die situaties kun je dus als extra een elektrisch verwarmd vest nemen.

Ernst en Sylvia

 

Gebruiker

Reactie

19 Feb 2009

De info op deze site is erg nuttig,en dit zou eigenlijk verplichte kost moeten zijn op een motor examen.

Wat ik echter niet tegenkom is beschermen van knieën; dit word zwaar onderschat, een goede jas en schoenen alleen zijn niet voldoende.

Ikzelf ging onderuit met 35 km/u, foutje van een automobilist(dank u...), helaas vol op mijn rechterknie, gevolg afgescheurde kniebanden, beschadigde spieren en waarschijnlijk blijvend invalide (echt dat kan met 35...).

Ik rij nog steeds motor (al 35 jaar) want dat zit nu eenmaal in mijn bloed, maar denk nooit "dat gebeurt mij niet".

Harry West

Gebruiker

luiemotorfiets

19 Feb 2009

gewijzigd
De moderators: We houden de boel een beetje in de gaten en geven antwoord.

Wat afschuwelijk, om daar onherstelbaar kapotte knieën aan over te houden!

Je hebt volkomen gelijk: ook je knieën moeten goed beschermd zijn; we zullen het erbij zetten op de pagina.

Ernst en Sylvia

Gebruiker

Reactie

13 Mar 2009

Bedankt voor de tips, alleen met 1 ding ben ik het niet eens.

Stalen neuzen snijden je tenen niet zo snel af en als er een kracht opkomt die de je tenen (door de stalen neus) eraf zal snijden zouden ze zonder die stalen neus er ook af liggen.

Het heeft mn tenen toch al een paar keer gered op werk. (zware stalen plaat op schoen)

Erwin

Gebruiker

luiemotorfiets

13 Mar 2009

De moderators: We houden de boel een beetje in de gaten en geven antwoord.

Begrijp ons niet verkeerd, in die situatie bieden ze wel bescherming, echter zijn er ook situaties waarin het erg fout kan gaan, en zeker op de motor loop je groot risico dat je een klap van voren krijgt en de
neus omhoog gevouwen word, en de stalen neus dus in de voet geperst.

Ernst en Sylvia

Gebruiker

Reactie

15 Mar 2009

Wat een mooie site! Ik heb volgende week mijn eerste les en was op zoek naar info over de kenmerken van goede spullen. Er wordt zoveel aangeboden, met een grote variatie aan prijzen. Ik wist niet wat ik nodig had. Nu nog steeds niet, maar ik weet nu wel beter wat ik moet zoeken.

Bedankt!

Job de Lange

Gebruiker

Reactie

15 Mar 2009

Sinds 2 weken de bezitter van een GPA jethelm met dubbel vizier (blank en getint). Zie plaatje.

Ik had hem als een mandje aan mijn arm hangen vanmiddag toen de sluit-klip achter een motorspiegel bleef hangen (Motoport Echt, eerste verdieping, veel motoren, weinig loopruimte). De helm maakte een vrije val van +/- 1 meter en stuiterde op de betonnen vloer. 3 klanten riepen in koor "dag helm..." Met vervolgens allerlei theorieën over haarscheuren et cetera.

Toch wel een kostbare aanschaf dus ik vraag graag jullie deskundig advies. Optisch is er niets meer te zien na het verwijderen van het gruis van de vloer.

Peter

Gebruiker

Ernst

15 Mar 2009

De moderators: We houden de boel een beetje in de gaten en geven antwoord.

Als je hoofd er niet inzat, en verder ook niets, is die meter geen enkel probleem, dat moet die schaal zonder probleem opvangen, hij moet immers ook een klap met 50km/u afdoende kunnen opvangen, als ie na 1 meter al zou scheuren, zou ie bij 50 km/u (ongeveer 4de verdieping...) als een rotte tomaat uit elkaar spatten...

Had je hoofd, of een blik verf erin gezeten was het een ander verhaal, want dan beschadig je de binnenschaal, en dan geeft een kleine tik al afname van de demping, omdat het polystyreen de klap opvangt door blijvend te vervormen!

To boldly go to Infinity and back again...
Gebruiker

Reactie

20 May 2009

Heb een leren tuinbroek van Damen Leather, bevalt uitstekend soepel prittige protectie. Daarover draag ik een textiele jas in winter en zomer uitvoering. Heerlijk draagcomfort en naar mijn gevoel super veilig. Ben wel berzig de geperforeerde leren jack erbij te bestellen.
Mvrgrt,
Pieter Beumer

Gebruiker

CumpsD

2 Aug 2009

Wat als je valt met een leren broek/overal, en een eindje schijft (op kiezelsteentjes)

 

Is het normaal dat er bijna niets te zien is aan het pak van de valpartij? Is het nog veilig dan?

 

Buiten mijn handschoenen die wel duidelijk kapot zijn van de glijpartij, is er aan de overal niets te zien, en het leer van de broek is overal ook nog zoals het eruit ziet op plaatsen die niet in aanraking met de grond gekomen zijn.

 

Eerste valpartij ook meegemaakt dus, kiezelstenen in een bocht :(

Gebruiker

Sylvia

6 Aug 2009

De moderators: We houden de boel een beetje in de gaten en geven antwoord.

Ai, vervelend, vallen over kiezelstenen in de bocht!

Leer kent geen "verborgen" schade zoals een helm. Prima nog te gebruiken dus! 

Gebruiker

CumpsD

6 Aug 2009

Oef, een hele geruststelling :) Bedankt :p

Gebruiker

Reactie

19 Aug 2009

Een goede en complete behandeling van het onderwerp "motorkleding"
Alleen bij de helm mis ik één veiligheidsaspect: de kleur.
Helaas wordt maar al te vaak het modieuze aspect als leidraad genomen, en kiest men een zwarte helm.
Als autorijdende "motard" kan ik je echter verzekeren dat niets zo goed onder alle omstandigheden in het verkeer opvalt als een WITTE helm. Geen zilver, geen felle kleurtjes oid, gewoon WIT.
Komt bij dat de witte helm gauw een paar graden minder warm is dan alle andere kleuren (eigen ervaring in Spanje)

Kees

sektor

26 Mar 2010

Ik werd gisteren voorbijgestoken door een auto tegen 100 Km/uur en hij hield zelfs netjes afstand, maar er schoot toch een steentje erg hard tegen m'n vizier (heeft 'n mooie deuk gemaakt). Doet zoiets niet ontzettend zeer als je een jethelm ophebt?

Gebruiker

Ernst

26 Mar 2010

De moderators: We houden de boel een beetje in de gaten en geven antwoord.

Jazeker, je moet er ook altijd voor zorgen dat je een bril op hebt met veiligheidsglas (plestik dus) dat niet kan breken.

En niet alleen steentjes doen zeer, ook de enorme druppels die gisteren met bakken uit de hemel kwamen komen dan bij 135 km/u aan alsof het Hagel is uit een schietgeweer...

 

 

Maar ja zo af en toe zo'n ontbering geeft je wel het gevoel vele meer één te zijn met de natuur, al was ik het bij Weert wel zat aan het worden, en toen moesten we nog 60 km zweemen door het donker... 

To boldly go to Infinity and back again...
Gebruiker

RonD

28 Mar 2010

Ik ben op zoek naar laarzen en kom op een aantal sites het advies tegen deze een maat groter te nemen.

Is dit aan te raden?

Hebben jullie nog wat links van goeie/voordelige online shops? (buiten louis en motozoom om)

 

Grt

Ron

Hoe harder je gaat, hoe sneller op je plaat.

mantamiep

29 Mar 2010

gewijzigd

Wat een enorm leuke en informatieve site is dit! Ik heb al een hoop tips en trucs hier geleerd, maar met een "probleem" zit ik nog. Ik, stoere, maar toch ook ijdele dame loop naar mijn gevoel een beetje de hele dag voor joker met mijn helmkapsel. Als ik dat ding maar even op mijn hoofd heb gehad zit het zo vreselijk plat dat het bijna lijkt alsof ik geen haar meer heb. Eenmaal op plek van bestemming aangekomen probeer ik er met een kam nog iets van te maken, maar het blijft de rest van de dag volumeloos.... Het is alleen nog maar tot leven te wekken met wassen en fohnen.

Is dit het onvermijdelijk lot van de motorrijder, of heeft iemand hier al een keer een oplossing voor bedacht?

Groetjes van Suzanne.

 

Gebruiker

Sylvia

29 Mar 2010

De moderators: We houden de boel een beetje in de gaten en geven antwoord.

Niks aan te doen  

mantamiep

29 Mar 2010

...Daar was ik al een beetje bang voor.... maar ja, niets aan te doen

Gebruiker

RonD

29 Mar 2010

Dan is deze speciaal voor de dames: http://www.beautynieuws.nl/nieuws/307/L'Oreal-Paris-Studio-Line-Indestructible

L’Oreal Paris Studio Line lanceert een nieuwe extreme gel, Studio Line Indestructible, die speciaal gericht is op jonge en actieve mensen. Het bijzondere aan deze gel is, dat je haar altijd terugkeert in model, zelfs na het dragen van een helm of pet, of het aan- en uittrekken van kleding. Dus wil je de zekerheid van goed gestyled haar, zelfs na het dragen van een helm, dan is dat vanaf nu geen enkel probleem meer, dankzij de krachtige formule van Studio Line Indestructible.

 

Hoe harder je gaat, hoe sneller op je plaat.

mantamiep

29 Mar 2010

Haha, dat gaan we proberen

sektor

30 Mar 2010

 Lol, als ie echt indestructible is, heb je misschien helemaal geen helm meer nodig, je haar bounced zo terug :-p

Gebruiker

Allaar

22 Sep 2010

gewijzigd

Ik voeg mij af waar het grote verschil in prijs bij motorkleding in zit:

 

Je hebt schoenen van meer dan €200.- maar je hebt ze ook al van €40.-.

Of kleding; broek+jack van €1000+ maar ook van €200.-

 

Ik heb natuurlijk de adviezen gelezen over kwaliteit e.d. maar toch, is een pak dat 4x duurder is ook 4 keer beter? Voor mij als student is het natuurlijk aantrekkelijk voor de goedkoopste oplossing te gaan, maar is dat verstandig!

 

Mvg, Allard.

Change your life. Take your time. Take the Long Way.
Gebruiker

Ernst

23 Sep 2010

De moderators: We houden de boel een beetje in de gaten en geven antwoord.

Nee integendeel zelfs, de duurste kleding, die van Rukka, blijkt in testen lang niet het beste te zijn, vooral de schokdemping van de protectoren laat te wensen over.

 

terwijl de huismerken van Louis en Hein Gericke het verbluffend goed doen.

 

Dat si sowieso een schimmige wereld, want kijk maar eens in de kleding van BMW, peperduur, maar made in the fillpines and China.

 

Kijk er word ook goedkope troep verkocht, vroeger verkocht struik bijvoorbeeld pakken die maar een enkele naad hadden, dus bij een klein gleijertje scheurde dat open als een zakje treets (ehhh M&M's) 

 

Wil je goed beschermd voor weinig geld, kijk dan ook eens op de Vehikel en de Motorbeurs Utrecht daar worden vaak overjarige pakken van Damen en Lookwell verkocht, dat leer wat die gasten gebruiken is echt nog ouderwetse koeienhuid inplaats van dat modieuse spiltleer, die gaan 40 jaar mee, en kosten geen ruk, wel duffe zuurstok kleurtje, maar wat boeit dat ?

To boldly go to Infinity and back again...
Gebruiker

Allaar

23 Sep 2010

Oke! Wederom bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag!

 

Ik was al van plan komend jaar de beurs te bezoeken, maar ik heb er nu een reden bij ;-).

 

Mvg, Allard.

Change your life. Take your time. Take the Long Way.
Gebruiker

Ernst

23 Sep 2010

De moderators: We houden de boel een beetje in de gaten en geven antwoord.

Daar hoef je me niet voor te bedanken hoor, ik vind dat niet meer dan normaal om anderen veredr te helpen, zeker in die wondere wereld van de kledinghandel ;-) 

To boldly go to Infinity and back again...
Gebruiker

Allaar

24 Sep 2010

Een bedankje is toch het minst wat ik kan doen ;-).

 

Jullie leveren met deze website echt een geweldige dienst!

Change your life. Take your time. Take the Long Way.

sektor

26 Sep 2010

Ik kan de kledij van Hein Gericke echt aanbevelen. Ik denk dat de jas een 250 euro was en de broek 200 euro, en die hebben me netjes beschermd bij m'n schuiver laatst. Het was al bij al een kleine valpartij, maar ik heb er echt helemaal *niets* van gevoeld. Overal waar er versteviging zat, was m'n pak vuil van over de grond te schuren, dus die versteviging zit echt op de juiste plaats. En m'n jas en broek zien er nog als nieuw uit. Zeer tevreden klant dus.

BBBBroem

29 Mar 2011

gewijzigd

Misschien niet precies helemaal een kledingvraag maar toch:

Vandaag een eind over de snelweg naar m'n AVB examen gebrommert (jawel: geslaagd! ) en m'n oren toeteren nog van het lawaai. Ga van de week dus gauw oordoppies (excusez: otoplastieken) aan laten meten.

Het valt me op dat de diverse brillenboeren ongeveer 80 euro voor een setje vragen, terwijl een setje bij de audicien rond de 120 euro ligt.

(allebei zacht / flexibel)

Bij de laatste kun je uit verschillende filters kiezen en evt. nog een keer van filter veranderen.

Wat zijn jullie ervaringen in deze?

mvg, Bas

 

als het rammelt... zit het nog vast
Gebruiker

Ernst

30 Mar 2011

De moderators: We houden de boel een beetje in de gaten en geven antwoord.

Mijn ervaring is dat otoplastieken bij beweeglijke oren zoals de mijne nogal lekken, dus ben na een aantla keren bijstellen, teruggevallen naar de alpine pluutjes, 2 tientjes, en twee filters.

 

Later nog een aantal andere geprobeerd,maar de alpine "kerstboompjes" filteren het beste, en voral irriyteren het minste, de otoplastieken begonnen net als de billsom proppen, na een anderhalf uur enorm te jeuken... 

To boldly go to Infinity and back again...

Klaas

30 Mar 2011

Meningen verschillen, ik heb eerst die alpine (kerstboomjes) gebruikt maar begonnen na verloop pijnlijk te worden, en je moet goed opletten dat de gekleurde dopjes niet loslaten, wat regelmatig gebeurde .

Ben overgestapt op alpine otoplastieken, eerst iets te zwaar gedemd (rood) plugje, nu (groen) er in, en ben er zeer tevreden over.

Mvg. Klaas

 

Gebruiker

Ernst

30 Mar 2011

De moderators: We houden de boel een beetje in de gaten en geven antwoord.

Gekleurde dopjes ? 

To boldly go to Infinity and back again...

Klaas

31 Mar 2011

De filters zijn gekleurd, goen en geel die bedoel ik.

Gebruiker

Ernst

31 Mar 2011

De moderators: We houden de boel een beetje in de gaten en geven antwoord.

Oh die, daar heb ik de Gele van ingeplugd, die zitten bij mij jaren op hun plek, na een jaar of 3 begint het rubber wel sleets te worden, maar voor 2 toentjes mag dat wel :-) 

To boldly go to Infinity and back again...

Pommel

2 Apr 2011

Voor wie met de gele dopjes rijdt (in de Alpine parapluutjes) is er denk ik geen alternatief. Maar voor wie de groene gebruikt, zoals ik, wel. De Alpine FlyFit en SleepSoft oordopjes hebben precies dezelfde filters, met alleen een ander kleurtje en een veel lagere prijs.

 

Ik heb ook wel andere merken hebruikbare oordoppen gebruikt (pasgeleden nog een ander merk geprobeerd), maar ik kom toch steeds terug bij de Alpine parapluutjes.

 

Maar inderdaad, na verloop van tijd worden ze slap, zodat je het gevaar hebt alleen het filter eruit te trekken. Daarom heb ik altijd een pincet in mijn tanktas. Ik heb helaas nog geen echt goede manier gevonden om ze vast te lijmen in het siliconen dopje.

Gebruiker

Ernst

2 Apr 2011

De moderators: We houden de boel een beetje in de gaten en geven antwoord.

Dat gaat ook niet lukken, siliconen laten zich nu eenmaal uit de aard van het materiaal niet (goed) lijmen :-)

 

Ik heb er nu andere goeikope plugjes omheen gevouwen, raak ik ze ook niet meer zo snel kwijt, en trek je ze ook veel makkelijker uit je oor...

 

 

To boldly go to Infinity and back again...
Gebruiker

celt

20 Aug 2011

Is dit nou een goed pak of is het toch een beetje overdreven voor op een toermotor?

http://www.dainese.com/eu_en/motorbike/t-avro-div.html?destinazione_uso=44&cat=9

 

Gebruiker

Ernst

20 Aug 2011

De moderators: We houden de boel een beetje in de gaten en geven antwoord.

Tsja wat is overdreven?

 

Ik moet het zeker niet aan gaan trekken, dan zou ik me veel te veilig voelen, en dienovereenkomstig risicovoller gaan rijden. 

To boldly go to Infinity and back again...

Pommel

15 Sep 2012

Geschreven door: Ernst

Dat gaat ook niet lukken, siliconen laten zich nu eenmaal uit de aard van het materiaal niet (goed) lijmen :-)

 

Ik heb er nu andere goeikope plugjes omheen gevouwen, raak ik ze ook niet meer zo snel kwijt, en trek je ze ook veel makkelijker uit je oor...

 

 

 

Mag ik ff opmerken dat dit een goor plaatje is! ;-)

 

Ik ben trouwens overgestapt op de schuimpjes. Ik kreeg een doos bij een klant, en eigenlijk vind ik ze prima. Omdat ik maar vijf dagen doe met een paar (dan neem ik nieuwe), heb ik ook het idee dat ze hygiënischer zijn. Het enige is dat je extra afval genereert, dat vind ik wel vervelend.

Gebruiker

Ernst

16 Sep 2012

De moderators: We houden de boel een beetje in de gaten en geven antwoord.

Tis gewoon een mini versie van ee tut.. :-)

Schuimpjes met zo'n siliconen fleece erom zijn wel aangenaam gewone bolsom gaan bijmij altijd enorm jeuken...

Recentelijk overgestapt op afgeknite Sony koptelefootjes, zitten ze mooi met een touwtje aan elkaar,nooit meer kwijt :-)

En best wel absurd dat ene hele ingewikkelde Koptelefoon met 3 maten rubbertjes kost minder als een stukje spuitgietwerk van 3 vcenten...

 

To boldly go to Infinity and back again...
Gebruiker

Sylvia

25 Nov 2012

De moderators: We houden de boel een beetje in de gaten en geven antwoord.

Het commentaar op deze pagina is verhuisd naar http://www.luiemotorfiets.nl/commentaar/commentaar-op-tips-voor-kleding-op-de-motor/ 

Daar kan iedereen reageren (dus niet alleen wie zich heeft aangemeld).

Edwin2909

9 Apr 2015

Sinds kort de stap gezet naar het motorrijbewijs, na jaren van twijfelen, ben geheel om.

Laat de zomer maar komen, zodat we veel kunnen gaan rijden.

 

Op deze site heb ik al heel wat info gevonden, dus kom maar op met slimme tricks en tips.

 

Groet,

 

Edwin

 
vliegtuig    Sylvia

Forum van de Luie Motorfiets, voor Motorrijders