Welkom, onbekende!

Inloggen  Inloggen

Motoren: Transalp (2006) of CB500x

Gebruiker

Allaar

9 Jun 2014

gewijzigd

*Update: zaterdag 14-06 proefrit op de transalp, Transalp gekocht! Binnenkort meer info*

Beste allemaal,

Het is al weer een tijdje geleden dat ik mij hier heb laten zien , laten we het er op houden dat ik er druk was met plezier hebben op mijn CRF250L .

Al hoewel.. het hoogtoerige en ruwe karakter, gecombineerd met het beperkte vermogen en comfort gaat na een jaar wel een beetje 'irriteren'. Ik heb vorig jaar bewust dit model gekocht als 'opstapper' en het smaakt naar meer. Meer alsin échte tourritten en vakanties kunnen ondernemen. Op dit moment kom ik niet verder dan ritjes(rondjes) van 25-40km, 80-wegen zijn echt de limit. 

Ik ben dan ook aan het kijken naar een motor met meer vermogen en kom zo bij een Transalp XL 650V van 2006. Aan de andere kant lijkt mij een CB500X ook een goede optie (helemaal na het lezen van jullie review van de 500F). Vandaar dat ik opzoek ben naar wijze raad. Opzich bevalt het wendbare karakter en het beperkte formaat van mijn CRF250L wel goed. De kleine ritjes blijf ik sowieso wel maken, een beetje zuinige motor zou dus mooi zijn (1op25/30)  Ik ben niet per se gebonden aan Honda, een allroad heeft wel mijn voorkeur. Budget maximaal €6.500.-.

• Transalp:
    • ongeveer: €4.500.- (2006-2010)heb begrepen dat het huidige model een beetje een misser is
    • goed verkrijgbaar met opties (valbeugel, hoge ruit etc.)
      • relatief groot en topzwaar(?)

• CB500x:
    • nieuwer
    • zuiniger
    • compacter(?)
      • ongeveer: €6.500.- (2de hands met wat opties)
      • beperkt verkrijgbaar tweedehands

Ik ben benieuwd naar de suggesties, dank alvast voor het meedenken!

Hartelijke groet, Allard

Change your life. Take your time. Take the Long Way.
Gebruiker

racker

16 Jun 2014

De moderators: We houden de boel een beetje in de gaten en geven antwoord.

Mooi, man... gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Laat je ons weten hoe hij bevalt?

Great lovers don't need a big engine
Gebruiker

Allaar

17 Jun 2014

Geschreven door: racker

Mooi, man... gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Laat je ons weten hoe hij bevalt?

Dank! Dat zal ik zeker doen, vrijdag kan ik hem ophalen, heb er nu al zin in!

Change your life. Take your time. Take the Long Way.

vliegtuig    Sylvia

Forum van de Luie Motorfiets, voor Motorrijders