Welkom, onbekende!

Inloggen  Inloggen

Vakanties: Waar op vakantie

Redrookie1

5 Jun 2013

Hoi iedereen! Geen idee of hier al een soortgelijk onderwerp is maar wij zouden met enkele koppels op motorvakantie willen gaan! Ik vroeg me af welke streek jullie aanraden en of jullie misschien enkele leuke websites kennen waar je motorvriendelijke hotels op kan vinden? Groetjes!
Gebruiker

racker

9 Jun 2013

De moderators: We houden de boel een beetje in de gaten en geven antwoord.

Het ligt er helemaal aan, wat voor vakantie je in gedachten hebt... Een tocht langs kampeerhutten is bijvoorbeeld erg goed te doen in Skandinavië. Fantastisch landschap, leuke weggetjes, betaalbare onderkomens (dure drank, daarentegen)... maar verwacht niet te veel; van het weer en... die maximum snelheid van 80Km/u kan op den duur toch wat gaan vervelen.

Voor het mooiere weer kan ik je uit eigen ervaring de Dolomieten (Noord- Italië) aanraden. Prachtige bergpassen (Passo di Stelvio is een MUST!). Ga je echter in het hoogseizoen, dan loop je op die fantastische weggetjes een groot risico om achter (een stoet van) campers terecht te komen. 

En dan is er natuurlijk Spanje; het faforiete vakantieland van de "moeder" van dit forum: Sylvia Stuurman (http://www.sylviastuurman.nl/ ) . Als je tips en reisverhalen wilt lezen moet je haar site echt eens bezoeken.

Great lovers don't need a big engine

Redrookie1

11 Jun 2013

Bedankt voor je antwoord! Heb je enig idee waar je dan hotels vindt waar je zeker bent dat je moto bijvoorbeeld veilig staat kort samengevat motorvriendelijke hotels?

Argi

14 Jun 2013

Ik ga regelmatig naar motorhotel Am Vulkanberg in Manderscheid (D). Dat ligt in de Vulkaaneifel, zo'n 350km vanaf Utrecht. Het hotel ligt bovenop een vroegere vulkaan aan het eind van een doodlopende weg en het hotel heeft een oplettende hond (Bo). Je motor staat er absoluut veilig, ik zet hem niet eens op slot en ben ook wel eens vergeten het sleuteltje eruit te halen... In dit motorhotel kom ik altijd toffe motorgasten tegen.
Gebruiker

Ernst

14 Jul 2013

De moderators: We houden de boel een beetje in de gaten en geven antwoord.

Wij gaan al 20 jaar op vakantie  met de motor en in al die tijd zijn we pas 3 hotels tegen gekomen waar ze niet motorvriendelijk waren...

Sterker nog, die paar keren dat we in een Biker hotel terecht kwamen vond ik zelf eerder vermoeiend dan leuk, zeker als er echte bikers met eengrote groep waren, burn-outs rond de klok van enen zijn toch niet echt mijn ding :-)

We zijn laatst nog naar de bovenkant van Beieren geweest, en dat is niet alleen leuk rijden, maar vooral ook lekker goedkoop slapen/eten/tanken, en vooral erg gastfreundlich.
De eifel is ook mooi, maar zo langzamerhend niet leuk meer, daar rijden nu zoveel motoren dat het de A2 bij breukelen op vrijdagmiddag lijkt, prachtige bochtjes met mooi uitzicht waar je dan met 30 doorheen sukkelt terwijl je doof word van de herrie... :-(

(hmmm ik klink nu wel erg als een zeurende ouwe zak zeg, zou het komen omdat ik opa ben geworden ? :-) )

To boldly go to Infinity and back again...

vliegtuig    Sylvia

Forum van de Luie Motorfiets, voor Motorrijders