Welkom, onbekende!

Inloggen  Inloggen

Motorrijden: advies aankoop motor

Michelhorst

21 Apr 2013

Beste allemaal,

Ik ben een beginnend motorrijder en sta op het punt mijn eerste motor aan te schaffen. Ik heb een yamaha TDM 850 op het oog en heb er inmiddels mijn eerste proefrit opzitten. Dat was op een TDM 850 uit 2001 met 85000 km op de teller voor 2000 euro. Een prachtige motor die mij uitstekend beviel. Ik weet inmiddels dat het kleppen stellen om de 42000 km dient te gebeuren, dus bij de 84000 km. Dit is waarschijnlijk niet gebeurt, de eigenaar wist het niet. Hij had hem vorig jaar overgenomen als sleutelmotor van iemand die ervan af moest en er diverse reparaties aan verricht. (nieuwe remkabel voor, remblokken achter) De banden waren prima, de ketting en tandwielen nog niet versleten. Hij zakte met de prijs naar 1850,00 euro en maakte kenbaar dat hij hem graag v

Michelhorst

21 Apr 2013

Hij zakte al snel naar 1850,00 euro en ik denk dat ik hem voor 1800,00 ook kan kopen. Tel ik daar de kosten voor het stellen van de kleppen op, dan kom ik op 2300 euro. Volgens mij heb ik dan een uitstekende motor die nog jaren meekan?? Ik heb ook een TDM uit 2002 met 58000km voor 2750 euro op het oog....wat is wijsheid? Een beetje bijleggen voor minder km, of wellicht degene met 85000 km voor ietsie minder? En is dat kleppen stellen nodig? De motor loopt nog perfekt....

Ik hoor graag van jullie.

Groeten,

Michel 

Gebruiker

racker

21 Apr 2013

De moderators: We houden de boel een beetje in de gaten en geven antwoord.

Als eerste motor zou ik altijd voor een oud gebakkie met niet te veel vermogen gaan. € 1800 lijkt me niet verkeerd, maar dan moet je er natuurlijk wel FF mee kunnen doen..  Ik ben niet zo'n TDMmeraar, maar misschien kun je op hun forum wat meer advies krijgen: http://www.tdm-trx.nl/forum/ 

Great lovers don't need a big engine

HNCX-700

27 Apr 2013

gewijzigd
85000km en 12 jaar oude motorfiets kan verborgen gebreken hebben. 1800 euro incl. onderhoudsbeurt en kleppen stellen is een realistisch bod op deze motor.

Argi

10 Jun 2013

gewijzigd

Als eerste motor moet je, denk ik, ook letten op het gewicht.

Verder kan een 1-cilinder als bokkig worden ervaren en zijn 3 en 4-pitters vaak gebouwd op vermogen. Beter is een 2-cilinder, koppel is fijner dan vermogen.

Een mooie V-twin of boxer kan dan, of natuurlijk een staande twin zoals de vermelde TDM.

Argi

vliegtuig    Sylvia

Forum van de Luie Motorfiets, voor Motorrijders