Welkom, onbekende!

Inloggen  Inloggen

Motoren: Op zoek naar mijn eerste motor

wdenhaan

22 Aug 2012

gewijzigd

Het topic geeft het al weg, ik ben op zoek naar mijn eerste motor. Heb vorige maand mijn rijbewijs gehaald en zit te springen om op mijn eigen motortje op pad te kunnen.

Heb al een paar uurtje getoerd op een Fireblade (die is me veel te snel) en heb een midweekje mogen genieten van een gehuurde splinternieuwe Harley Davidson Super Glider 1600 (die me veel te duur is). Hoewel een chopper me wel aanspreekt, ga ik voor mijn eerste motorfiets toch voor een wat neutralere zit. Upgraden kan altijd nog.

Mijn shortlist tot nu toe:

- honda transalp 600/650
- suzuki gs-500
- Kawasaki W650 (te duur)
- suzuki vstrom DL650 (te duur)

Ik heb mijn budget redelijk laag gehouden, 2000-3000 euro. De Kawasaki W650 en de Vstrom lijken daardoor af te vallen, die zijn wat jonger en heb ik nog niet binnen mijn budget gezien.

Nu is er op marktplaats natuurlijk verschrikkelijk veel te vinden, maar wat de kwaliteit daarvan is kan ik niet beoordelen. Ik ben daardoor geneigd te vertrouwen op een motorzaak in de buurt, maar in deze prijsklasse weet je dan natuurlijk ook niet wat je krijgt en betaal je weer wat extra. Verder vind ik het moeilijk om bij een advertentie te beoordelen of de gevraagde prijs reëel is. Ik ben erg geinteresseerd in onderstaande Transalp wat lijkt jullie daar een redelijke prijs voor?

http://link.marktplaats.nl/583485845

Deze lijkt me ook wel wat. Snap alleen niet dat ie na 11 jaar nog geen 6000 kilometers op de teller heeft. Dan heeft ie waarschijnlijk veel en lang stilgestaan, dat is vast ook niet goed voor zo'n motortje. Iemand hier ideeën over?

http://link.marktplaats.nl/1001897952

wdenhaan

30 Aug 2012

Laat maar.. het is al niet meer relevant. Ik heb een Honda CBF500 gekocht.

Christian

8 Sep 2012

Mooie motor om op te beginnen ;-)

Heb ook zo eentje aangeschaft een week geleden. Uit welk jaar is 't ie?

Looking for empty, less-traveled roads in a tiny, busy country...

wdenhaan

16 Sep 2012

hij is uit 2004, dus dat scheelt een paar jaartjes met de jouwe. Maar ik moet zeggen dat het oude model wel erg mooi is:-)

krastevg

28 Sep 2012

Hallo allemaal,

Net mijn rijbewijs gehaald en op zoek naar motor. Genoeg tijd hele winter rond te shoppen…

Shortlist tot nu toe:

·         Tricker (heel moeilijk te vinden)

·         F650GS (vind ik wat te duur voor 2dehads motor, gemiddelde prijzen in België  3000 – 3500 voor 35-40K km en bj 2004-2005)

·         Transalp

·         Honda NC700 (misschien nog in de categorie “droommoto” nog te nieuw voor 2de hands en niet verstandig om nieuwe te kopen om mee te beginnen)

Heb dit F650FL gevonden http://nl.kapaza.be/west-vlaanderen/bmw-f650-fl-66362972.htm . Iets specifiek om op te letten ? 

Gebruiker

Ernst

30 Sep 2012

De moderators: We houden de boel een beetje in de gaten en geven antwoord.

Ja dat dat het oude F'je is die bij lage toeren erg kan gaanbokken en dan ook afslaan, imho niet echt geschikt om het op te leren, Pas de F650GS loopt echt netjes voor een grote eenpitter.

Door al het gebok bij lage toeren willen ze ook nog wel eens de spaken uit hun achterwiel kapot te trekken, dus haal dara in ieder geval even een schroevendraaier lang als je er toch voor kiest, of ze allemaal mooi *ping* doen, als er doffe spaken tussen zitten die du niet aan te slaan zijn als ene triangel laat hem dan maar staan, want a) is het wiel dan niet meer best, en b) bokt ie dus zoveel dat het wiel er langzaam aan kapot gaat.

To boldly go to Infinity and back again...

Mr P

5 Oct 2012

Hee Ernst,

dat van die spaken wist ik nog niet ik heb een Suzi 650 1 pitter (freewind)

en ga nu direct eventjes spaken controleren.

Bedankt voor dit leermoment!!!

Groeten Mr P

Gebruiker

Ernst

24 Oct 2012

Ik weet niet of de Freewind daar ook last van heeft, dat is dacht ik juist een van de mooist lopende eenpitters, omdat ie een relatief laag vermogen heeft, MAAR alle spaakwielen moet je sowieso eens in de zoveel tijd nalopen, want saken zitten geschroefd en kunnen dus lostrillen, en  1 losse spaak zal uiteindelijk heel je wiel tot een ei kunnen maken, omdat de spaak aan de andere kant dan de velg ietsepietsje naar binnen kunnen trekken.

Dat is het grote probleem van grote GSsen, want spaken kunnen niet alleen lostrillen, maar doordat je over een kei of diep gat, de spaak net iets oprekt (een wiel vangt een hoop van de klappen op door dat spaken flexibel zijn) en bij de GS zitten de spaken met een klein inbusje vastgezet, en die rotten vast in de naaf, en dan kun je niet meer stellen :-(

Ik ben inmiddels aan mijn 3 set wielen bezig met de R3B... 

Argi

9 Jun 2013

Vorig jaar op de Veteranendag in Woerden kwam ik zowaar mijn 'eerste motor' weer tegen, hij stond er zelfs te koop (wat prijzig overigens). Heb het toch maar niet gedaan dus. Wat moet je anno 2013 nog met een geel/zwarte Honda XL250 met trommelremmen en kickstarter. Wel een paar fotootjes gemaakt, je eerste 'liefde' vergeet je immers toch nooit... Sjonge, wat was ik destijds (1976!) blij en trots met deze brommer. Had er een L'etje opgeschroefd en gaan met die banaan. Na het behalen van het roze (toen nog) papiertje gelijk overgestapt op een kakelverse 4-pittert van het zelfde merk (CB400F).
Gebruiker

Ernst

14 Jul 2013

Gooi die foto's er eens in dan :-)

Enne dat was geen papier maar een soort canvaskatoen toen, moet er ook nog eentje hebben met van die rafeltjes eraan (79-80)  :-) 

vliegtuig    Sylvia

Forum van de Luie Motorfiets, voor Motorrijders