Welkom, onbekende!

Inloggen  Inloggen

Motoren: Woon-werk maar ook naar Stockholm

moos1964

21 Mar 2012

Hallo Allemaal,

Ik ga beginnen met motor rijlessen en ben me dus een beetje aan het inlezen welke motor bij mij past.

Ik zoek een motortje van alles, ik wil er mee naar m'n werk (10km) maar ook lekker een toertocht van 300/400km.

Daarnaast heb ik familie in Zweden wonen dus lijkt het me prachtig om die te bezoeken met de motor.

Ben zelf zeer gechameerd v/d Honda NT650 Deauville en van de Trans Alp.

Nadeel van de Deauville is als je een keer onderuit gaat kan er veel stuk aan gaan.

Bij de Trans Alp lees ik op het forum iets over een te lange veerweg v/d voorvork ( is daar technisch niets aan te doen? ) 

Heeft iemand nog andere ideeen?

Groetjes Moos1964

Gebruiker

Ernst

29 Mar 2012

De moderators: We houden de boel een beetje in de gaten en geven antwoord.

Zoals al eerder verteld, is het eerst een jaar (of twee als je niet veel rijd) leren op een *eigen*  lesfiets, en pas daarna een uiteindelijke motor kiezen, je weet immers nog helemaal niet wat je lekker vind qua rijden, die ervaringen moet je allemaal nog gaan verzamelen...

Soms kiezen de mensen gelijk een bij hen passende motor, maar je zult ze de kost moeten geven die puur op het oog een motor kozen (of aangepraat kregen...) en later erachter kwamen dat dat helemaal niet bij hun karakter paste, zo zijn er heel wat meiden op een XV535 gekletst door hun omgeving, die nou zelfs R12GS rijden, maar ook het omgekeerde komt voor, Jongens die aangepraat kregen dat ze toch minstens een Bandit moesten nemen omdat ze zich anders al snel zouden vervelen...

En zo ken ik ook mensen die na jaaaren op een fireblade te hebben peuken gescheten in iedere bocht, dat ze op een intruder pas gelukkig werden van motorrijden, je kunt dat nooit van te voren bedenken...

Kortom koop gewoon eerst een smakeloos saaie motor die snel verveelt, en maak daar na een jaar of wat de volgende beginner mee blij (geeft dan niks die paar krassen erbij...) 

To boldly go to Infinity and back again...

moos1964

5 Apr 2012

Hallo Ernst,

Ik snap wat je bedoelt maar ik zie me zelf nog niet naar Stockholm rijden op een CB500 en dat is nu ook een beetje de vraag of is het wel mogelijk om dat te doen.

Het is namelijk al een hele tijd een wens van mij om met de motor door Zweden te touren en mijn familie te bezoeken.Heb niet het leggende geld en ben ook niet van plan om steeds naar andere motoren te hoppen.

Dus is mijn plan om ook met de eerste motor een tijd te rijden. CC boeien me niet maar wat voor mij wel belangrijk is is de kruissnelheid, uitgaande van 80% van de topsnelheid ongeveer 130km dus als mijn motor een top heeft van 165km ben ik al te vreede.

Ga zelf ook nog wel verder kijken wat er allemaal te koop is waar ik een paar jaar op kan rijden en waar ik ook nog zelf wat aan onderhoud kan doen.Maar de tip van jou om te kijken naar een 2 cq 3 cilinder houd ik aan net als niet te veel toeters en bellen. Misschien wordt het wel een BMW R80 of een K75 haha.

In ieder geval bedankt voor je reactie en voor het beheren v/d site heb er toch veel aan en leer er ook nog wat bij.

Gr Moos 1964

Gebruiker

Ernst

7 Apr 2012

Als Syl na een ernstig Motor ongeluk helemaal naar Roemenie kan op een 250, dan kan op en neer naar Stockholm toch geen probleem zijn ? :-)

En over die CB hoef je je echt geen zorgen te maken die loopt aan de 185 km/h en het is een Honda dus daar kun je zonder problemen 90% van benutten als continu vermogen, en er mee scheuren op het Circuit is ook een feest vraag maar aan Ria  van Minnen

Ria geeft haar CB de losse Teugel... 

Ria als Godin in Frankrijk

peekaah

16 Aug 2012

;-) Ieder zo zijn meug, zo'n Deauville is een prachtige neutrale brommer om mee te sturen, voor ervaren maar ook zeker voor minder ervaren rijders. Voordeel van de Deauville is het relatief grote koppel onderin , zeker de 700 is in zijn segment de ideale toer en woonwerkfiets. Daar kan een CB echt niet in de buurt komen, die moet alles uit de toeren halen.

En veel stuk, ach mijheer Honda heeft erg zijn best gedaan slijtstukjes prioriteit te geven bij akkefietjes.  Wereldbrommer voor weinig.

Pommel

15 Sep 2012

gewijzigd

Geschreven door: peekaah

;-) Ieder zo zijn meug, zo'n Deauville is een prachtige neutrale brommer om mee te sturen, voor ervaren maar ook zeker voor minder ervaren rijders.

Naar mijn mening is de Deauville veel te zwaar voor minder ervaren rijders. En ook sommige ervaren rijders wensen weleens dat Honda eens met een echte opvolger van de Revere komt; een no-nonsense naked met een onverwoestbaar blok en ditto cardan, die je naar je eigen smaak kunt aankleden.

Hoewel het naar Stockholm weinig uit zal maken; een volgepakte naked zal niet zoveel minder wegen (en niet beter balanceren) dan een Deaville met volle koffers. Over koffers gesproken; Honda heeft brede kofferdeksels voor de Deauville; daar kan veel meer in. Nadeel is wel dat ze veel kwetsbaarder zijn.

Gebruiker

Ernst

16 Sep 2012

Met een karretje door 15 cm los grind..a voor de grap eens op een S10 rijden, dan zie je wat massa centralisatie kan bewerken, want die is zo lichtvoetig ondanks zijn 270 kg, dat je revere een wiebelig  wafelijzer is :-)

Het is wel gevaarlijk, want ik pak zelfs de Tricker niet eens meer voor de Paden zo makkelijk gaat dat met de S10 op noppen, laatst zelfa los grind met het karretje erachter gedaan op tijdelijk wegbanden, echt Amazing Jim

moos1964

24 Feb 2013

Hallo allemaal,

Eerste motor was een honda CB400 maar na een paar weken kwam ik er achter dat ondangs mijn gevorderde leeftijd ik het geluid dat hij maakt bij het doortrekken toch wel erg leuk vond. En daar ik niet zo'n erg gevulde knip heb tot de conclusie gekomen dat dit niet de motor voor mij was.Rijbewijs plannen van mijn zoon gingen niet door dus motor maar verkocht. Verder gezocht naar een 'toer'motor met cardan en uiteindelijk een Suzuki vx800 gekocht en ik moet zeggen tot nu toe bevalt hij mij goed nog een paar kleine aanpassingen (stuur,windscherm) en ik ga er in juni mee naar Orsa Zweden. Tweede hands Cargobag al aangeschaft dus het begin is er nog een paar andere aakopen er bij en ready too go !!

Greetz Moos1964

vliegtuig    Sylvia

Forum van de Luie Motorfiets, voor Motorrijders