Reacties op Rijverslag V7

Hier onder vind je commentaar op de pagina
V7

Onderaan is een formulier om commentaar toe te voegen.

Twee motoren

Links de oude V7, rechts de nieuwe

15 reacties op “Reacties op Rijverslag V7

  1. Beste Luiemotorfiets,

    Hebben jullie / heeft iemand ooit de Moto Guzzi Bellagio uitgeprobeerd? Heeft iemand ervaringen met de Moto Guzzi Bellagio?

  2. Leuke motor maar als je wat langer en zwaarder bent is de V7 toch echt te klein en te traag. Dus Guzzi maak van de V7 in een XXXL uitvoering (V12?)met een pktje of 80-90 en je hebt een klant er bij.

  3. Ik rijd nu 5 jaar een V7. Daarnaast rij ik in de winter een BMW K75. Beide motoren zijn heel verschillend en erg leuk om af te wisselen. De kleine V7 met z’n ietwat lompe motorblok met veel trekkracht onderin. De BMW, die wat ergonomie betreft mij beter past, met z’n naaimachine blok dat onder de 4000 rpm niet veel doet maar wel heel comfortabel is.
    V7 is beleving, relatief zuinig en wendbaar.

  4. Mooie bespreking! Ik rijd al sinds 1978 motor. Huidige motor: 1200 GS van 2006. Dit is mijn vierde GS (de 1150 was de beste). Ondertussen ben ik het hoge gewicht en de hoge zit beu: té omslachtig.
    Ik ben erg geïnteresseerd in de V7 (ook omdat hij zo mooi is). Een proefritje van een kwartier vond ik prachtig (pk’s zijn duidelijk niet relevant!). Ondertussen zal jij Sylvia, wel voldoende lang op deze motor gezeten hebben om zinvolle dingen te kunnen zeggen over het comfort op lange afstand? Dit is voor mij doorslaggevend wegens rugproblemen en toch al een aardige leeftijd (58)…:-). Dus als je wilt, graag deze info. Erg leuke leuke site overigens, bijzonder informatief.

    • Ik rij inmiddels al lange tijd op m’n V7; ook lange afstanden.
      Ik vind hem uitermate plezierig zitten. Geen rugklachten voor mij (en ik ben ook 58).

  5. Dank voor je verslag. Sinds kort rijd ik ook op een fraaie V7. Helaas viel de veering erg tegen, en vond ik het duiken bij remmen ronduit hinderlijk. Schokdempers en voorvork veren laten vervangen door HK suspensions uit Tiel. Niet alleen een geweldig aardig team, maar hebben ook veel kennis in huis. De rij-eigenschappen zijn totaal veranderd. Veel meer comfort en veel stabieler. Ook het duiken bij flink remmen is totaal verdwenen.
    Het rijden op een ‘naked bike’ zeker met de looks en uitstraling van de klassiek ogende V7 geeft veel plezier. Toch zou een klein beetje bescherming tegen de elementen welkom zijn. Die heb ik gevonden in de vorm van het Dart ruitje. Vergelijkbaar in grootte met het ruitje van de V7 Racer, maar dan zonder de cijferplaat. En zeer effectief. Dart ruitjes worden verkocht via een eBay store uit GB.

Laat een antwoord achter aan Marcel Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Als je e-mail-adres gelinkt is aan een avatar op Gravatar, zal je avatar te zien zijn bij je commentaar.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.